یکشنبه, 27 خرداد 1403
جستجو
با رهروان حج 1403/

برگزاری حج با عزت یک اصل مهم و در اولویت است

130
0

مسئولان حج و زیارت در ادامه برنامه های خود در سرزمین وحی ، با حضور در جمع زائران بیت‌الله الحرام در یکی از هتل‌های مدینه منوره ضمن شفاف‌سازی امورمربوط به عملیات حج به برخی از پرسش های زائران پاسخ دادند و یادآور شدند: برگزاری حج با عزت برای زائران ایرانی یک اصل مهم و در اولویت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی به اتفاق آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت امروزچهار شنبه (۲ خرداد) سرزده از هتل «رؤی الهجره» که محل اقامت ۵ کاروان از استان‌های خوزستان، مرکزی، کرمان و تهران است، بازدید کردند.

در این هتل حدود ۶۷۰ زائر ایرانی و در برخی طبقات آن نیز زائران برخی دیگر از کشورها اسکان دارند .

مسئولان حج و زیارت در حالی وارد هتل «رؤی الهجره» واقع در نزدیکی مرقد نبی مکرم اسلام شدند که زائران در غذا خوری هتل مشغول صرف ناهار بودند. جمعیت حاضر در غذا خوری با دیدن نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ضمن تشکر از تلاش مسئولان حج برای فراهم کردن زمینه ارائه خدمات ، خواستند تا مدیر هتل اجازه دهد در طبقاتی که زائران ایرانی اقامت دارند با نصب پوستر یا بنر یاد و خاطره شهدای خدمت گرامی داشته شود.

بنابراین گزارش ، تعدادی از بانوان زائرنیز درخواست کردند برای پاسخ به سوالات شرعی شان معینه در محل اقامتشان مستقر شود.

یک حاجیه خانم نیز، از نزدیکی هتل به مسجد‌النبی و اقدام روحانیون کاروان دربیان احکام و مناسک ، تقدیر کرد.

مسئولان حج کشورمان هم یادآور شدند که آیین های بزرگداشت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای خدمت در تمامی هتل ها در قالب های مختلف از جمله محافل انس و معرفت و انس با قرآن درحال برگزاری است.

تعدادی از زائران هم در مورد قیمت حج و خدماتی که به زائران ارائه می‌شود پرسش‌هایی داشتند که کارگزاران حج و زیارت ضمن تشریح نحوه قیمت گزاری و گروه‌های قیمتی یادآور شدند که برگزاری حج با عزت برای زائران ایرانی یک اصل مهم و در اولویت است.

در جریان بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب و آقای حسینی همچنین ضمن اشاره به تعدادی از کاستی‌ها یادآور شدند که برخی موارد به قوانین و ضوابط کشور میزبان مرتبط است و در حج قبل هم پس از محاسباتی که انجام شد از محل صرفه جویی ها ، مبلغی به زائران بازپرداخت گردید.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.