شنبه, 06 مرداد 1403
جستجو
با رهروان حج 1403/

حضور پررنگ «واحد راهنمایی حجاج» را در مشاعر مقدسه ببینید/آمادگی های زردپوشان واحد راهنمایی در ایام تشریق

336
0
واحد راهنمایی حجاج با کاورها و کلاه زردرنگ به صورت مشخص در ایام تشریق در مشاعر مقدسه حضور پررنگی خواهند داشت تا قوت قلب و آرامش خاطری برای زایران باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ مشاعر مقدسه عرفات، مزدلفه و منا تا چند روز دیگر و در ایام تشریق میزبان پذیرش زایران حج تمتع 1403 خواهد بود و در این میان با توجه به گستردگی حضور زایران از همه کشورها و شرایط جغرافیایی در این منطقه، خدمت رسانی به زایران کشورمان نیز براساس برنامه ریزی و دقت عمل خاصی صورت می گیرد.
در این میان واحد راهنمایی حجاج نقش پررنگی در راهنمایی زایران طی ایام تشریق دارد و بدین جهت برنامه ریزی های دقیقی برای جانمایی نیروهای خود در نظر گرفته است.
واحد راهنمایی حجاج با کاورها و کلاههای زرد رنگ نقش پررنگی در جهت آرامش آفرینی در میان زایران دارد ؛ امداد گمشدگان، راهنمایی مسیرهای افرادی که نیاز به کمک دارند ، خدمات ویلچری برای کهنسالان و .... نیز از جمله اقدامات قابل توجه این واحد می باشد.
نیروهای واحد راهنمایی حجاج در ایام تشریق در مقابل تمامی مکاتب 9 گانه کشورمان و در تمامی نقاط حساس که احتمال گم شدن زایران داده می شود، مستقر خواهند شد.
جانمایی دیگر در مشاعر مقدسه شامل، بخش های مختلف صحرای عرفات که خیام زایران ایرانی قرار دارد، کنار ورودی جبل الرحمه در ورودی چادرهای ایرانی، کنار مکاتب کشورمان در منا، ایستگاه چادر امداد در منا، در مسیر منا به جمرات و به ویژه در مسیر بازگشت زایران از جمرات به منا صورت گرفته است .
نیروهای واحد راهنمایی حجاج به صورت 24 ساعته در ایام تشریق در خدمت زایران کشورمان هستند .
واحد راهنمایی حجاج نقاط قوت و ضعف سالهای گذشته را بررسی کرده و در ایام تشریق حج 1403 با دقت عمل بیشتری به خدمت رسانی برای حجاج می پردازد.
**آخرین آمار راهنمایی حجاج کشورمان
از ابتدای موسم حج تمتع تا پایان روز 20 خرداد ماه 45 هزار و 646 خدمت راهنمایی به زایران صورت گرفته است؛ یک هزار و 118 نفر گمشده نیز به مقاصد خود منتقل شدند؛ همچنین گمشده طولانی مدت در این ایام نداشته ایم.
واحد راهنمایی حجاج تاکنون توانسته نقشی بارز در آرامش بخشی برای زایران داشته باشد و قطعا این نقش در روزهای آتی پررنگ تر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.