شنبه, 15 اردیبهشت 1403
جستجو
بسته خبری/

مروری بر اخبار حج و زیارت در استان ها

92
0
تحقق جهش تولید با خرید سوغات زائرین حج از تولیدات استان خراسان جنوبی ، فرایند اعزام زایران از خراسان رضوی ، سخنرانی مدیر حج و زیارت کرمانشاه در نماز جمعه، جلسه هماهنگی برنامه های هفته حج در استان فارس،جلسه هماهنگی همایش آموزش عملی حج تمتع 1403 زائرین اهواز و برنامه های اجرایی زایران استان مرکزی در این بسته خبری قرار دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت؛ مرور اخبار خدمات حج و زیارت استان های کشور و عملکرد دست اندرکاران حج و زیارت در بسته های خبری در طی ماه منتشر می شود.

**سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمانشاه
در این سخنرانی کریمی خو مدیر حج و زیارت کرمانشاه به تشریح آخرین وضعیت کاروان‌های حج تمتع و عمره استان و همچنین توصیه های مهم و کاربردی برای زائرین حج امسال پرداخت.

**تحقق جهش تولید با خرید سوغات زائرین حج از تولیدات خراسان جنوبی
این اقدام مهم در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر خرید سوغاتی زایرین از محصولات تولید داخلی و همچنین تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم صورت گرفته است.
حسین دستگردی مدیر حج و زیارت استان از محل کارگاه تولیدی مشکات بیرجند بازدید و توصیه هایی را به لحاظ کیفیت بهینه و قیمت مناسب برای زایران عزیز مطرح نمود.

**آخرین برنامه ریزی ها برای زایران خراسان رضوی
به منظور لزوم برنامه ریزی های لازم در خصوص خدمت رسانی به زائرین حج تمتع سال‌جاری و تسهیل سازی خدمات، جلسه ای با موضوع عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ ظهر روز شنبه یکم مرداد با حضور مهندس امانی بنی مدیر کل فرودگاه های استان ، حجت‌الاسلام والمسلمین شجاع سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی و سایر مسئولین نهادهای مرتبط در موضوع اعزام زائر در محل فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار گردید .
حجت الاسلام والمسلمین شجاع در گفتگویی تصریح کرد :در سالجاری تعداد ۹۳۶۵ زائر درقالب ۶۷ کاروان به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت ۴۴۴۰ زائر در کاروان های مدینه بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت ۴۹۲۵ زائر در کاروانهای مدینه قبل ثبت نام شده اند و تعداد۵۳۹۰ زائر مشهد در قالب ۳۷ کاروان و ۳۹۷۵ زائر شهرستان های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند گردید.
لازم بذکر است در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته بهمراه زائرین استان از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

**آخرین برنامه ریزی ها در استان خوزستان
جلسه هماهنگی همایش آموزش عملی حج تمتع 1403 زائرین اهواز و باوی در محل دفتر مدیریت حج و زیارت خوزستان برگزار گردید .
همچنین جلسه هماهنگی با مسئولین و دست اندرکاران فرودگاه اهواز جهت عملیات پروازهای حج تمتع1403 و همچنین عمره مفرده روز 2 اردیبهشت برگزار گردید.
**برخورد با کاروان های غیرمجاز در استان مرکزی
جلسه بررسی نحوه مقابله با فعالیت اماکن و افراد غیرمجاز زیارتی در سالن جلسات حج و زیارت استان مرکزی با حضور مسئولین سازمان میراث فرهنگی استان ، پلیس اماکن نیروی انتظامی استان ،پلیس فتای استان ،اطاق اصناف ، دادستانی و دادگستری استان با حضور مدیریت حج‌ و زیارت استان مرکزی برگزار گردید .
در این جلسه کاربردی راه‌های مبارزه و مقابله با دفاتر غیر مجاز و اماکن بدون مجوز بررسی و مصوب شد با صورتجلسه واحد بازرسی و درخواست حج استان مراکز غیر مجاز پلمب شده و پرونده ایشان به دادگستری ارجاع شود.
همچنین با همکاری پلیس فتا و دادگستری استان شماره تلفن و همراه افراد آزادبر مسدود و قطع شود و همینطور با همکاری گردشگری و حج و زیارت گشت های مشترک بازرسی دفاتر گردشگری که اقدام به اعزام به عتبات دارند پلمب شود .


**جلسه هماهنگی برنامه های هفته حج و برگزاری همایش متمرکز زائرین حج تمتع ۱۴۰۳ استان فارس
جلسه هماهنگی برگزاری هفته حج و همایش متمرکز زائرین حج تمتع در محل دفتر مدیریت حج و زیارت استان به ریاست علیرضازینلی مدیر حج و زیارت و با حضور کارشناسان حج و زیارت و مدیران کاروان های حج تمتع شیراز برگزار گردید.
در این جلسه شرح وظایف کمیته ها و برنامه های مرتبط هفته حج مورد بررسی قرار گرفت.
یادآور می‌شود در این جلسه با اشاره به برنامه های پیشنهادی و تدارکات همایش متمرکز ، سایر موارد اجرایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در پایان نیز هریک از اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

فایلهای پیوست

8 فایل برای دانلود

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.