شنبه, 06 مرداد 1403
جستجو
با رهروان حج 1403/

جزییاتی از شرایط اسکان زایران ایرانی در 5 منطقه در مکه مکرمه

973
0
زایران ایرانی در حج تمتع 1403 در 5 منطقه مکه مکرمه اسکان دارند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ سازمان حج و زیارت برای تسهیل امور اسکان زایران هتل های مختلفی را در قسمت های مختلف مکه مکرمه در موسم حج تمتع اجاره کرده است .برهمین مبنا مکه مکرمه به لحاظ اسکان به 5 منطقه تقسیم شده که در هر یک از مناطق مدیر و معاون منطقه حضوری فعال و مستمر در هتل ها دارند.
در همین راستا 15 هتل در منطقه یک، 16 هتل در منطقه دو،12 هتل در منطقه سه، 8 هتل در منطقه چهار و 10 هتل در منطقه پنج وجود دارد ؛ جمعا 61 هتل در مکه مکرمه طی موسم حج تمتع در اختیار زایران ایرانی قرار دارد.
به هر هتل در اصطلاح مجموعه نیز گفته می شود که برای هر مجموعه (هتل) نیز مدیر، معاون ، خدمه و سایر عوامل ایرانی در زمان حضور زایران ، به فعالیت می پردازند.
امسال تمامی زایران عزیز اهل سنت در منطقه چهار حضور دارند.
همچنین شرایط حمل و نقل درون شهری به نحو مطلوبی برای همه مجموعه ها(هتل ها) فراهم گشته و زایران کشورمان می توانند در تمام طول شبانه روز برای عزیمت به حرم از اتوبوسهای درون شهری که برای آنها آماده شده ، استفاده نمایند.
هحمچنین دو مجموعه(هتل) به 13 کاروان خانوادگی (زوجی) تعلق دارد.
ضمن اینکه برای نخستین بار یک هتل نیز در موسم حج تمتع امسال از آشپزخانه خودپخت استفاده می کند.
غذای زایران هتل ورقان با حدود 5 هزار و 500 نفر جمعیت به صورت خودپخت و با نظارت آشپزها و کادر ایرانی تهیه می شود.
در موسم حج تمتع امسال نیروهای خدوم و زحمتکش در مجموعه های مکه مکرمه در قالب مدیر، معاون، خدمه و آشپز به خدمت رسانی می پردازند که این نیروها ترکیبی از کادر جوان و افراد با تجربه می باشند.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.