شنبه, 06 مرداد 1403
جستجو
با رهروان حج 1403/

بازدید مسئولان حج و زیارت از هتل «ورقان النور» /تاکید بر توجه به آموزش سبک زندگی درسرزمین وحی

276
0
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران به صورت سرزده از یکی از بزرگترین هتلهای محل اسکان زایران ایرانی بازدید کردند که حجت الاسلام والمسلمین نواب در این دیدار بر توجه به آموزش سبک زندگی درسرزمین وحی در برنامه های مرکز پزشکی حج و زیارت تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران امروز با حضور در هتل «ورقان النور» ضمن بازدید و سرکشی از دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی، رستوران، انبار تدارکات و تغذیه، خشکشویی و درمانگاه و آشپزخانه در جریان فعالیت این بخش ها و نکات مطرح شده توسط زائران در باره خدمات ارائه شده در این مجموعه 5 هزار و 800 نفری قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه شماری از زائران این هتل از کیفیت و نحوه ارائه غذا گله داشتند، سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت توصیه های لازم را به مسئولان و دست اندرکاران در مورد طبخ غذا بیان و یادآور شدند که ذائقه ایرانی غذای گرم می‌پسندد و باید غذا گرم به دست زائران برسد.
گفتنی است که هتل ورقان النور تنها هتل خود پخت در میان هتلهای زائران ایرانی است وبه امکانات و تجهیزات خوبی برای طبخ غذا مجهز می باشد.برای زائران بقیه هتل ها هم غذا در دو آشپزخانه مرکزی در مکه طبخ و توزیع می شود .
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت در بدو ورود به این هتل که کاروانهای حدود ۱۶ استان کشور از جمله تهران، مشهد، خوزستان، فارس، ارومیه، یزد و آذربایجان شرقی ساکن هستند، با صلوات و خوش آمدگویی زائران مورد استقبال قرار گرفتند و پس از آن حجاج نکاتی را با حجت الاسلام والمسلمین نواب، رییس سازمان حج و زیارت و همراهان در میان گذاشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در حین بازدید از درمانگاه مستقر در این مجموعه نیز که به همراه دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت صورت گرفت، پیشنهاد کرد تا زائران پیش از اعزام به سرزمین وحی با سبک زندگی در سرزمین وحی آشنا شوند چراکه این امر در جلوگیری از مبتلا شدن به برخی بیماری ها موثر است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هم توضیح داد که کلاس‌هایی همچون بهداشت محیط، بیان موضوعات مرتبط با پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری ها و سخنرانی آموزشی در قالب نکات توجیهی به زائران بیت‌الله الحرام منتقل می‌شود و این امر می تواند در قالب دوره آموزشی در قالب جلسات آموزشی فرهنگی و اجرایی که برای کاروان ها برگزار می شود به صورت مجازی و حضوری مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شود.
در پایان این بازدید، مسئولان حوزه حج و زیارت در طبقه همکف با زائران به گفتگو نشستند و ضمن شنیدن نقطه نظرات و مطالب حجاج ، در خصوص موارد مطرح شده توضیح لازم را ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.