دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
جستجو
بسته خبری/

مروری بر اخبار حج و زیارت در استان ها

121
0


تعداد زایران اعزامی و کاروان های حج تمتع در استان فارس و برگزاری همایش اسرار و معارف حج زائران حج تمتع اردبیل در این بسته خبری قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت؛ مرور اخبار خدمات حج و زیارت استان های کشور و عملکرد دست اندرکاران حج و زیارت در بسته های خبری در طی ماه منتشر می شود.

**‌۳۲۵۰ زائر از فارس به حج تمتع اعزام می‌شوند

علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس گفت: کاروان‌های حج تمتع استان فارس به صورت صد درصدی تکمیل شدند و معاینات پزشکی هم بیش از ۶۰ درصد انجام شده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های زائران بیت‌الله‌الحرام نیز در حال انجام است،‌ افزود: کاروان‌های استان فارس از اوایل خردادماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که همگی آن‌ها مدینه قبل هستند.

زینلی با تصریح اینکه یک کاروان از استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از فرودگاه شیراز به حج تمتع اعزام خواهد شد، گفت: امسال کاروان‌های استان فارس به نام «حرم تا حرم همراه با شهدا» نامگذاری شده‌اند.

مدیر حج و زیارت فارس به زائران توصیه کرد که حتماً در تمام جلسات آموزشی حج تمتع شرکت کنند
وی از برگزاری همایش بزرگ حج در اردیبهشت امسال خبر داد و گفت:‌ همچنین در هفته حج امسال برنامه‌های متنوعی نظیر محفل انس با قرآن، نشست تبیین اسرار معارف حج، میثاق با شهدا، میثاق با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، دیدار با خانواده‌های شهدا و... انجام می‌شود.

زینلی در بخش پایانی سخنان خود از انجام ۳ پرواز شیراز ـ نجف به صورت هفتگی خبر داد و گفت:‌ همچنین هر روز کاروان‌های زمینی از شیراز به سمت عتبات عالیات حرکت می‌کنند.
**همایش اسرار و معارف حج زائران حج تمتع اردبیل برگزار گردید
ابراهیم احدی مدیر حج و زیارت استان اردبیل در این مراسم به تشریح بخش هایی از روند عمیات حج تمتع پرداخت و از زائران خواست تا در کلیه عملیات حج با مدیر کاروان هماهنگ و یک دست باشند تا مشکلی پیش نیاید و با راهنمایی عوامل کاروان که در خدمت زایران هستند اعمال و مناسک حج زایران به خوبی و سلامتی انجام پذیرد.
مدیر حج و زیارت افزود: زایران در روزهای آتی وجوه قربانی را که بانک توسعه تعاون کشورهای اسلامی تعیین نموده، پرداخت خواهند نمود.
در ادامه همایش حجت الاسلام نوروزی مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل در خصوص اسرار و معارف حج توضیحاتی را بیان کرد و گفت که کلیه اعمال حج بر اساس اسرار و شعائر اسلامی پایه ریزی شده است.
مدیر حوزه های علمیه استان ، سفر انتخاب شده حج را تمرین برای کوچ انسان به سوی خدا دانست و گفت: عرفات و مشعر و منا دقیقا همان عالم آخرت هست که انسان به سمت برزخ و قیامت و سرزمین آرزوها و بهشت حرکت می کند. وی توضیح داد که در صحرای منا انسان با رمی جمره شیطان با نفس درونی و بیرونی مبارزه می کند.

**دیدار مدیر حج و زیارت استان قزوین با نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت قزوین 

آقای بشیر سلیمی مدیر حج و زیارت استان قزوین در محل هلال احمر قزوین با دکتر دهقان نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت قزوین دیدار و گفتگو نمودند .

در این دیدار مقرر گردید با توجه به بُعد مسافت شهرستانهای تاکستان و بوئین زهرا و جهت رفاه حال زائرین این شهرستانها ، پزشکان جهت انجام معاینات پزشکی زائرین در آن شهرستانها حضور یافته و نسبت به انجام معاینات پزشکی زائرین اقدام نمایند که در این راستا  با حضور دکتر هاشمی و نمایندگان اعزامی هلال احمر قزوین وپیگیری به عمل آمده توسط مدیرکاروان آقای زلفی، معاینه پزشکی زائرین حج تمتع شهرستان بوئین زهرا در محل درمانگاه هلال احمر این شهرستان انجام که نتیجه آن متعاقباً پس از بررسی کامل توسط پزشکان اعلام می گردد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.