دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
جستجو

جزییات اعزام های عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان؛ افزایش اعزام زایران نسبت به مدت مشابه سال قبل

263
0

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج وزیارت توضیحاتی را در خصوص اعزام های صورت گرفته در نوروز و ماه مبارک رمضان مطرح و از رشد اعزام ها نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت ؛حمید رضا محمدی درباره اعزام های متقاضیان عزیمت به عتبات عالیات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که از 23 اسفند ماه لغایت ۹ فروردین انجام گرفت، گفت: حدود ۳۲ هزار نفر در این بازه زمانی به زیارت اهل بیت عصمت و طهارت در عراق مشرف شدند که شاهد رشد ۳۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وی افزود: ۳۹درصد زایران کشورمان در این بازه زمانی به صورت هوایی و ۶۱ درصد به صورت زمینی مشرف شدند.

محمدی با بیان اینکه اعزام های دوره کنونی نیز تا ابتدای اردیبهشت ماه انجام می گیرد گفت: در فروردین ماه که با ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر تقارن دارد نیز بیش از 48 هزار نفر تاکنون نام نویسی کرده اند که بخش عمده ای از ثبت نام کنندگان به عتبات مشرف شده اند.

وی خاطرنشان کرد : حدود ۱۸هزار و۵۰۰ نفر از این تعداد در شب‌های پر فیض قدر در کنار بارگاه منور اهل بیت عصمت و طهارت حضور یافتند.معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه رضایتمندی زایران در اولویت ما قراردارد گفت: دوره بعدی ثبت نام و اعزام از ابتدای اردیبهشت می باشد و شرکت های مجری بسته های زیارتی را مطابق دستورالعمل ها و همچنین خواست متقاضیان و شرایط موجود آماده کرده و درسامانه بارگذاری می نمایند.وی افزود: متقاضیان می توانند برای نام نویسی به سامانه عتبات به نشانی atabatorg.haj.ir یا 2 هزار و 700 دفتر زیارتی سراسر کشور مراجعه نمایند و زمان اعزام را مدنظر قرار دهند.

محمدی به متقاضیان تاکید کرد که چنانچه قصد زیارت عتبات عالیات را دارند حتما از طریق دفاتر زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت اقدام نمایند تا در بهره مندی از خدمات اسکان، تغذیه، درمانی و ..... اطمینان خاطر داشته باشند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.