چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403
جستجو
بسته خبری /

مروری بر اخبار حج وزیارت در استانها

238
0
دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت با مدیران کاروان و مجموعه حج خراسان رضوی،حضور مدیر حج و زیارت استان گیلان و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در جلسه آموزشی زایران،همایش بزرگ زائرین حج تمتع استان سیستان و بلوچستان ،اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به عمره مفرده در این بسته خبری قرار دارد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت؛ مرور اخبار خدمات حج و زیارت استان های کشور و عملکرد دست اندرکاران حج و زیارت در بسته های خبری در طی ماه منتشر می شود.

++دیدار صمیمانه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت با مدیران کاروان و مجموعه حج ۱۴۰۳ خراسان رضوی
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و سید عباس حسینی معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت در جلسه ای با مدیران مجموعه و کاروانهای حج استان دیدار و گفتگو داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین شجاع سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی در ابتدای این جلسه از حضور مسئولین بعثه و سازمان در جمع خادمین ضیوف الرحمن استان قدردانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنان خود خطاب به خادمین حجاج ،خدمت به زائرین بیت الله الحرام را خدمتی بزرگ دانست که لازم است همواره قدردان این خدمت و پیشکسوتان این حوزه باشیم و حفظ این نعمت فقط با دست توسل به درگاه خداوند و تلاش و اخلاص میسر خواهد گردید.
سید عباس حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه با تشریح دستورالعمل ها بر تبیین و شفاف سازی خدمات تاکید داشت.
وی افزود : آشنایی کامل و جامع خادمین به وضعیت عملیات اجرایی حج و انتقال آن به زائرین از ایجاد تنش و مشکلات احتمالی در سفر جلوگیری خواهد کرد و مدیران و عوامل مجموعه و کاروان باید خود را عضو خانواده حج و زیارت بدانند و اگر این اعتقاد باشد، در سایه این همدلی با تبیین و‌ روشنگری باعث رضایتمندی زائرین خواهند گردید و رعایت دستورالعمل ها و سلسله مراتب خدمتی جهت پیشبرد اهداف الزامی است .
حسینی افزود : ارتباط گیری و آشنایی مدیران محترم مجموعه، قبل از سفر با کاروان های ورودی به هتل به منظور اطلاع از سلایق و اخلاق و روحیات زائرین اعزامی الزامی و اطلاع رسانی های لازم قبل از سفر مورد انتظار است که این اقدامات در راستای اطلاع و آمادگی زائرین از وضعیت موجود امکانات بسیار موثر خواهد بود .
در پایان این جلسه نیز توسط نماینده محترم ولی فقیه و ریاست سازمان حج و زیارت به سوالات حاضرین پاسخگویی گردید .
++حضور مدیر حج و زیارت استان گیلان و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در جلسه آموزشی زائرین کاروان‌ شهرستان‌ تالش در غرب استان
مدیر حج و زیارت استان گیلان و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در جلسه آموزشی زائرین کاروان‌ ۲۸۰۱۷ شهرستان‌ تالش در غرب استان شرکت کردند و به تبیین شرایط اجرایی عملیات حج و همچنین پاسخ به سوالات پرداختند.
++همایش بزرگ زائرین حج تمتع استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود

در جلسه هماهنگی مدیران کاروانهای حج تمتع مقرر شد همایش آموزشی حجاج ۱۴۰۳ استان با هدف آموزش عملی مناسک حج در فضایی شبیه سازی شده به مسجد الحرام در محل سالن ورزشی امام علی(ع) زاهدان واقع در خیابان رازی برگزار شود.
شایان ذکر است در حج تمتع سالجاری تعداد ۱۷۵۵ زائر از استان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

*اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به عمره مفرده
عصر روز یکشنبه ۲۵۵ زائر هرمزگانی با یک پرواز به حج عمره مشرف شدند.
علی اصغر دهقانی مدیر حج و زیارت استان هرمزگان گفت: پس از ۹ سال انتظار برای متقاضیان سفر زیارتی عمره مفرده ، بحمدالله با فراهم شدن شرایط اعزام ، نخستین گروه از عمره گذاران هرمزگانی به تعداد ۲۵۵ نفر شامل سه کاروان در قالب یک پرواز ، عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه از مبدا فرودگاه بندرعباس به مقصد مدینه منوره مشرف شدند.
مدت زمان این سفر ده روزه است و عمره گذاران ۵ روز در مدینه منوره، و بقیه زمان سفر را در مکه مکرمه اقامت دارند.
ابن گروه از زایرین هرمزگانی ۱۹ اردیبهشت ماه از فرودگاه جده به بندرعباس باز خواهند گشت.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.