شنبه, 29 اردیبهشت 1403
جستجو

جزییات برگزاری نوبت نخست همایش آموزشی -توجیهی زایران استان تهران / تشریح جزئیات اعزام کاروان‌ های حج تمتع استان تهران

1534
0
سرپرست حج و زیارت استان تهران گفت: از استان تهران و شهرستان‌های تابعه در حج سال ۱۴۰۳ حدود ۱۵ هزار ۶۰۰ زائر و عوامل در قالب ۱۰۶ کاروان راهی سرزمین وحی خواهند شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ همایش آموزشی و توجیهی زایران استان تهران امروز شنبه مصادف با شهادت امام صادق (ع) در دو نوبت صبح و عصر در ورزشگاه دوازده هزار نفری برنامه ریزی شد که در نوبت نخست سرپرست حج وزیارت استان تهران ، فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) ،رییس سازمان حج وزیارت ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و تنی چند از مسیولان ذیربط سخنرانی کردند.

محمدرضا حاجی‌علیزاده سرپرست حج و زیارت استان تهران در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان تهران در سخنانی با گرامیداشت سالروز شهادت امام صادق (ع) و خیر مقدم به زائران خانه خدا اظهار کرد: در آستانه برگزاری موسوم حج خدا را شاکریم میزبان شما زائران خدا هستیم که قرار است به سرزمین وحی مشرف شوید.
وی ادامه داد: از استان تهران و شهرستان‌های تابعه در حج پیش رو حدود ۱۵ هزارنفر و ۶۰۰ نفر زایر و عوامل به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که زایران استان تهران در قالب ۱۰۶ کاروان ساماندهی شده اند.
سرپرست حج و زیارت استان تهران گفت: 62 کاروان مدینه قبل و 44 کاروان مدینه بعد خواهند بود و نخستین کاروان روز ۲۴ اردیبهشت عزیمت خواهد کرد. همچنین کاروان های مدینه بعد از روز چهارم خرداد راهی سرزمین وحی شده و بازگشت زائران از اوایل تیرماه آغاز خواهد شد.
وی در پایان به زائران توصیه کرد از برنامه‌های متنوعی که توسط بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای موسم حج امسال پیش بینی شده است حداکثر بهره را ببرند.
بر پایه این گزارش، زائران حج تمتع 1403 اعزامی ازاستان تهران به سرزمین وحی امروز به این مراسم دعوت شده اند تا با اعمال و مناسک این سفر معنوی آشنا شوند.

++توصیه فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) به زائران حج ۱۴۰۳

سرهنگ اسماعیل کشمیری فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ضمن سخنانی در همایش توجیهی- آموزشی زائران حج تمتع استان تهران به زائران بیت الله الحرام توصیه کرد که به قوانین کشور عربستان احترام بگذارند و از بردن برخی داروهای گیاهی همچون شیرین بیان به سرزمین وحی خودداری کنند.
وی افزود: مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشورعربستان ممنوع است.
سرهنگ کشمیری در ادامه با اشاره به قوانین سختگیرانه در خصوص مواد مخدر دارد، توصیه نایب را در این خصوص مطرح نمود.فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) در ادامه از زائران خواست که با نصب سامانه پلیس من از وضعیت مالیاتی خود اطلاع یابند تا در زمان خروج از کشور مشکلی نداشته باشند.
سرهنگ کشمیری در پایان به مدیران کاروان و زائران توصیه کرد که مراسم بدرقه را در مساجد و حسینیه ها انجام دهند و محدودیت های فرودگاهی را در نظر بگیرند.
برپایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از دست اندرکاران عملیات حج پیش رو در این همایش سخنرانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.