شنبه, 29 اردیبهشت 1403
جستجو
در همایش آموزشی -توجیهی استان تهران مطرح شد؛

اعزام ۸۷هزار و ۵۵۰ زایر ایرانی از ۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی در حج تمتع ۱۴۰۳

449
0
رییس سازمان حج وزیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای زایران حج تمتع ۱۴۰۳ گفت: ۸۷هزار‌و ۵۵۰نفر از ۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی مشرف می شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت در نوبت دوم همایش آموزشی - توجیهی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ استان تهران که عصر روز شنبه در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری  آزادی برگزار شد، به تشریح اقدامات اجرایی حج پرداخت.
وی با بیان اینکه امسال ۸۷هزارو ۵۵۰زایر و عوامل از کشورمان به عربستان رهسپار می شوند،گفت: این تعداد از زایران در قالب ۶۲۲ کاروان ساماندهی شده اند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: میانگین سنی زایران حج تمتع امسال ۵۷ سال می باشد؛ یعنی رفته رفته میانگین سن زایران ما رو به کهنسالی می گذارد و این موضوع انجام مناسک را کمی سخت تر می کند که امیدواریم با تعاون و همدلی زایران جوان تر و تلاش های همه دست اندرکاران ، حجی روان را شاهد باشیم .
حسینی افزود: در راستای مردمی سازی نیز از ظرفیت نیروهای توانمند که به صورت زائر مشرف می شوند به عنوان «زائر خدمه» و «خدمه افتخاری»و «پزشک یا پرستار » استفاده کرده ایم که می طلبد‌ تمامی عزیزان در این کار مشارکت را در حج پیش رو داشته باشند.
حسینی در خصوص حمل و نقل نیز گفت: زایران کشورمان توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی از ۲۱ ایستگاه پروازی به جده و مدینه منوره منتقل می شوند که تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته به صورت آزمایشی از قطار سریع السیر برای تعدادی زایران استفاده شد گفت: انشاالله امسال نیز بهره مندی از قطار را برای تمامی زایران مدنظر داریم که در صورت اجرای آن، مسیر تردد زایران فقط دو و نیم ساعت خواهد شد؛ تردد با قطار موجب می شود که زایران ایمنی بیشتری داشته باشند و همچنین خستگی مسیر در اعمال و مناسک اثری نداشته باشد.
رییس سازمان حج و زیارت در خصوص موضوع اسکان حجاج نیز گفت: در بخش مسکن هم امسال تلاش شد در رقابت با ۵۹ کشور اسلامی، هتل‌های باکیفیت بهتر و قیمت مناسب تر اجاره کنیم.
حسینی با بیان اینکه سعی شده تا خدمات مناسب و در شأن زایران در نظر گرفته شود گفت: امکانات لازم و مورد نیاز به دور از رفاه زدگی درنظر گرفته شده تا زایران با حضور در سرزمین وحی و انجام اعمال و مناسک به کسب معنویت بپردازند و با روحیه ای مضاعف به کشور بازگرداند.
رییس سازمان حج وزیارت همچنین در این بخش دوم از همایش آموزشی توجیهی به مانند نوبت نخست،به تبیین اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه عملیات اجرایی ، اسکان حجاج در ایام تشریق ، سرانه اسکان در هتل ها ، تغذیه زایران ، مدیریت مالی ، صرفه جویی به جهت اهتمام به شرایط مالی، مدیریت نیروی انسانی و عوامل، خدمات پزشکی و درمانی و ..... پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.