شنبه, 29 اردیبهشت 1403
جستجو

همایش آموزشی – توجیهی زایران بوشهری برگزار شد/آمار زایران اعزامی از بوشهر چه تعداد خواهد بود

100
0
همایش آموزشی – توجیهی زایران استان بوشهر برگزار و تعداد زایران اعزامی این استان نیز مورد توجه قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ همایش زائران حج تمتع سال ۱۴۰۳ استان بوشهر با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین منصور آبادی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان های فارس ،بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد ، زائرین اعزامی حج تمتع ۱۴۰۳ و سایر مسئولان استانی روز شنبه مصادف با شهادت امام صادق (ع) برگزار شد.
عبدالرسول رنجبر مدیرحج و زیارت استان بوشهر در این مراسم با بیان اینکه امسال اعزام زائران حج تمتع استان بوشهر در قالب هفت کاروان به تعداد 928 زائر و 28 نفر از عوامل از فرودگاه بین‌المللی بوشهر به جده صورت می گیرد، گفت: این تعداد زایران استان 486 نفر آقایان و مابقی بانوان هستند.
وی افزود: کوچکترین زائر بوشهری 14 سال و مسن‌ترین زایر استان نیز 92 ساله است.
رنجبر با بیان اینکه زائران بوشهری حج تمتع امسال مدینه بعد هستند گفت: زائران هنگام ورود به فرودگاه جده به جحفه عزیمت کرده و بعد از احرام بستن در این میقات به مکه مکرمه مشرف می شوند؛ زایران بوشهری پس از اعمال و مناسک و پیش از بازگشت به کشور ، به مدینه منوره عزیمت خواهند کرد.
مدیر حج و زیارت استان بوشهر از برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی ویژه زائران خانه خدا استان خبر داد و گفت: معاینات پزشکی و واکسیناسیون زائران انجام شده و در این معاینات علاوه بر انجام آزمایشات و ویزیت‌های رایج پزشکی حجاج، نتایج آن به مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام می‌شود.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نیز در این همایش، حج را یک وظیفه الهی و واجب دانست و افزود: حج آثار و برکات بسیاری دارد؛ هر یک از اعمال حج باید مطابق با شعائر و احکام اسلامی باشد.
امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه باید سفر حج انسان را در تراز بندگی قرار دهد گفت: زائران خانه خدا باید پس از سفر حج آموزه‌های آن را در تمام سطوح زندگی و جامعه بکارگیری و از آن نگهداری و مراقبت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، مراقبت از آموزه‌های سفر حج را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: انسانی که حاجی و یا حاجیه می‌شود باید محور اخلاق، ایمان و تقوا برای خانواده و جامعه باشد.زائران خانه خدا پس از برگشت از سفر حج باید با تغییرات بسیاری در خود روبه‌رو شوند چون حج انسان را در تراز بندگی خدا قرار می‌دهد.
وی یکی از مهمترین موضوع رعایت نظم در برگزاری مناسک حج دانست و تصریح کرد: زائران خانه خدا باید مراسم مربوطه را با نظم خاصی برگزار کنند تا از هرگونه حوادث احتمالی جلوگیری شود.
در این آیین مسئول حراست حج و زیارت استان بوشهر و رییس پلیس فرودگاههای استان بوشهر نیز توصیه‌های لازم امنیت سفر را به زائران خانه خدا ارائه کردند.













اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.