دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
جستجو

برگزاری نشست آموزشی - توجیهی نرم افزار حج و زیارت/تمامی آنچه حجاج و عوامل باید از نرم افزار حج و زیارت بدانند

1599
0
نشست آموزشی – توجیهی نرم افزار حج و زیارت برای مدیران کاروان ها ، عوامل و مدیران مجموعه استان تهران برگزار و توضیحات کامل در خصوص چرایی بهره مندی از این نرم افزار بیان شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ در این جلسه که با حضور عوامل و مدیران حج تمتع 1403 برگزار شد مهران فرشید مدیر کل دفتر طرح ، برنامه ، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت با برشمردن فواید نرم افزار موبایلی حج و زیارت برای زایران گفت: این برنامه طی دو سال گذشته توسعه یافته و بعد از نیازسنجی ها و ضروریات زایران و مدیران بروز گردیده و اکنون در اختیار زایران قرار دارد.
وی در ادامه توضیحاتی را در خصوص نحوه نصب ، چگونگی بهره مندی از این نرم افزار، کاربردهای نرم افزار و چرایی استفاده از آن در کشور عربستان توضیحاتی را بیان کرد و گفت: این نرم افزار در حال حاضر ارتقا یافته و در این مرحله برای حجاج کشورمان در حج تمتع 1403 استفاده می شود.
فرشید با اشاره به اینکه زائران، کارگزاران، عوامل ستادی و اجرایی می توانند به فراخور نیازمندی ها از آن استفاده کنند، گفت: این نرم افزار برای نسخه های موبایلی، وب و دسکتاپ طراحی و تهیه شده است و همه می توانند از آن بهره لازم را ببرند.
وی افزود: نیازسنجی حجاج با ویژگی های مختلف در طراحی نرم افزار حج و زیارت مورد توجه بوده و سهولت بکارگیری این اپ برای همه گروه های زائران با سطح سواد مختلف مورد نظر بوده است.
وی با بیان اینکه اپلیکیشن حج و زیارت با دسترسی و امکانات متفاوت برای مدیران و عوامل اجرایی حج و همچنین زایران ایجاد شده است، گفت: هر کدام از زائران و عوامل اجرایی حج با توجه به نقش خود در نرم افزار دارای دسترسی ویژه به بخش ها و اطلاعات مورد نیاز هستند.
مدیر کل دفتر طرح ، برنامه ، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امکاناتی از جمله آسیب شناسی بخش های خدماتی، امور کارگزاران حج ،امور مشاعر ، نقل ترددی،طرح قربانی، جمرات، امداد و گمشدگان ،ثبت اطلاعات به منظور کنترل و نطارت امور بهداشتی، نوبت گیری روضه منوره و .....برای عوامل اجرایی در این نرم افزار تعبیه شده است.
فرشید درباره خدمات به زایران نیز توضیح داد: دسترسی به اخبار و اطلاعیه های سازمان، نظر سنجی، ثبت انتقاد و پیشنهاد ، خاطره نویسی، ثبت وقایع روزانه ، راهنمایی در خصوص اماکن مقدس زیارتی مکه و مدینه و مسیرهای آن، اعلام برنامه غذایی حجاج در سفر حج، درخواست کمک برای زائران ،ثبت اشیاء گمشده، اطلاع رسانی در خصوص اشیاء پیدا شده ی زائران، دسترسی به آدرس هتلها، ارسال پیامک رایگان، مسیریابی، صلوات شمار، راهنمایی و امداد ، آب و هوا، تقویم و ساعات شرعی و ..... نیز در این برنامه کاربردی وجود دارد.
مدیر کل دفتر طرح ، برنامه ، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه این نرم افزار به صورت آفلاین هم قابلیت اجرا برای کاربران خواهد داشت گفت: آنلاین بودن کاربر فقط برای بار نخست و در زمان ثبت اطلاعات اولیه الزامی است و شرایط برای بهره مندی به صورت آفلاین نیز طراحی شده است.
وی همچنین به تبیین دیگر خدمات این نرم افزار برای مدیران پرداخت و از تمامی دست اندرکاران و زایران خواست که برای تسهیل امور و رفاه حال عزیزان، آن را از کافه بازار یا لینک این اپیلیکیشن در پورتال سازمان حج و زیارت نصب کنند.
فرشید در پایان با اشاره به تلاش دست اندرکاران گفت: این نرم افزار متناسب با شرایط در حال توسعه و بهبود مستمر خواهد بود
محمد رضا حاجی علیزاده سرپرست حج و زیارت استان تهران نیز در این همایش بر دقت، صحت و سرعت در انجام اقدامات مرتبط با مدیران مجموعه و کاروان تاکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی قبل و در طول سفر گفت: برای تمامی مقاطع این سفر برنامه دقیق داشته باشید و مطابق دستورالعمل ها، اقدامات را پیش ببرید تا زایران با معنویت به اعمال و مناسک بپردازند.
در ادامه این همایش توصیه های ضروری از سوی دست اندرکاران حراست سازمان مورد اهتمام قرار گرفت و در طول این نشست کارشناسان ذیربط در دفتر طرح ، برنامه ، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت به چگونگی برنامه های نرم افزار جامع حج و زیارت اشاره کردند.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.