یکشنبه, 27 خرداد 1403
جستجو
با رهروان حج 1403/

توصیه های مهم پزشکی به زایران حج تمتع امسال/تاثیرات سفر با قطار در سلامت زایران

498
0
رییس مرکز پزشکی حج وزیارت با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای خدمت رسانی مطلوب به زایران کشورمان، توصیه هایی را به جهت حفظ سلامت مطرح و به تبیین شرایط خدمات بهداشتی و درمانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید علی مرعشی درباره مراکز درمانی مدینه منوره و مکه مکرمه توضیح داد: بحمدالله با عنایت الهی و تلاش دست اندرکاران مشکل خاصی نداریم و شرایط لازم برای خدمت رسانی به زایران در مدینه، مکه و مشاعر مقدسه وجود دارد .
وی افزود: در حال حاضر کادر درمان مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره ۳۹ نفر مشغول خدمت رسانی به زایران هستند.
مرعشی با بیان اینکه دو مرکز درمانی در محل اسکان زایران (حیات جراند 16 ساعته) و (دوره الامجاد 24 ساعته) استقرار یافته، گفت: یک درمانگاه با تجهیزات لازم به صورت شبانه روزی وجود دارد که به زایران خدمت رسانی می کند؛ مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در مدینه دارای بخش‌های تخصصی مانند داخلی، طب اورژانس، اعصاب و روان ، زنان و داروخانه است.

وی همچنین به تاثیرات مثبت سفر زایران کشورمان با قطار سریع السیر اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی صورت گرفته از سوی مسئولان حج و زیارت ، موجب کاهش مخاطرات سفر با اتوبوسهای بین شهری و بدنبال آن کاسته شدن خستگی سفر می شود؛  کاهش زمان عزیمت بین شهرهای مدینه تا مکه موجب راحتی و عدم خستگی زایران در زمان اعمال را بدنبال دارد.
رییس مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال احمر همچنین توصیه های مهم پزشکی را به زایران حج تمتع که وارد سرزمین وحی شده و یا قصد تشرف را دارند مطرح کرد و گفت: زایران عزیز حتما بهداشت فردی را در مکان های مختلف رعایت نمایند چراکه جمعیت زیادی از کشورهای مختلف در عربستان حضور دارند بنابراین شست و شوی مکرر دست ها به ویژه در زمان غذا خوردن مورد توجه جدی قرار گیرد .
وی افزود: به علت اینکه فصل گرما در عربستان فرا رسیده ، زایران حتما در زمان تردد به اماکن مقدسه دقت کنند تا از نور مستقیم آفتاب دور بمانند؛ همچنین حتما از مایعات در طول سفر استفاده نمایند.
مرعشی همچنین به زایرانی که در روزهای آتی قصد عزیمت به سرزمین وحی را دارند توصیه کرد که در صورت مصرف داروهای خاص،حتما آن را به مقدار کافی همراه داشته باشند.در صورت داشتن نسخه های داروهای خاص ، نسخه های ترجمه شده انگلیسی را نیز به همراه خود داشته باشند.
 

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.