دوشنبه, 27 مرداد 1404
جستجو

بیش از ۱میلیون و پانصد هزار "راهنمایی" توسط خادمان حج و زیارت انجام شد/ ۳هزار وسیله گمشده شامل موبایل، کوله و... تحویل صاحبانش گردید/ به ۳۴۷۰مورد افراد گم شده، رسیدگی شد

230
0

رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص خدمات ۱۱۰۰ خادم افتخاری در اربعین، اعلام کرد: بیشترین درخواست راهنمایی را مربوط به جستجوی مواکب، پزشکی، امدادی و تردد بود و راهنمایان ما با استفاده از اپلیکیشن همیاراربعین به عزاداران حسینی ارائه خدمت می کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛علیرضا بیات با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان حج در ایام اربعین حسینی، راهنمایی زائران و امداد گمشدگان می باشد گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار راهنمایی توسط ۱۲۵۰نفر از خادمان افتخاری سازمان حج صورت گرفت که ۱۱۰۰نفر از این افراد در کشور عراق(کربلا، نجف، مسیر راهپیمایی، کاظمین، سامرا) و ۱۵۰نفر در پایانه های مرزی مشغول به فعالیت بوده اند.

وی بیشترین درخواست راهنمایی را مربوط به جستجوی مواکب، پزشکی، امدادی و تردد دانست و افزود: تمامی کارگزاران مشغول به خدمت در واحد راهنمایی، اپلیکیشن همیار اربعین را روی گوشی نصب کرده و بخش اعظمی از راهنمایی ها را از این طریق انجام دادند که در صورت نصب این برنامه از سوی همه زائران، روند پرسش از خادمان بسیار کاهش پیدا می کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص افراد پیدا شده نیز توضیح داد: خادمان توانستند ۳۴۷۰نفر از افراد گمشده یا جدا افتاده از همراهانشان را به یکدیگر برساند و از دغدغه زوار کاسته شود.

بیات درباره وضعیت اشیاء گمشده زائران نیز گفت: بخشی از این اشیا در سامانه ثبت شده و صاحبان آن هنوز پیدا نشده اند که طی روزهای آینده درصورت عدم مراجعه شخص برای دریافت، این اشیاء با توافق‌نامه‌ای که با شرکت ملی پست منعقد شده است، به صاحبان آن تحویل می گردد.

وی ادامه داد: همچنین توانستیم طی روزهای اخیر ۳هزار شی یافته شده را که شامل تلفن همراه، کوله پشتی، وجه نقد و .... بوده را به صاحبانش تحویل دهیم که این امار با توجه به اطلاع رسانی دقیق و هوشمندی زوار در نصب کیو ار کد و نصب اطلاعات شخصی روی اشیا ، نسبت به سنوات قبل کاهشی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.